28 Ocak 2015 Çarşamba

Spor'a Başlıyoruz !

Spor zayıflamada diyetle beraber en önemli bir kaç noktadan birisi.Daha önceki yazılarımda ikisinin tek tek bir hiç olduğunu anlatmıştım.Ne zamanki spor ve diyet birlikte uygulanır işte o zaman kilo vermek çocuk oyuncağı haline gelir.Bu yazıda zayıflamak isteyenlerin nasıl bir spor yapması gerektiğini basitçe ve kısaca anlatacağım.

Ben zayıflamayı kafaya koyduğumda ilk araştırdığım şey spor programlarıydı.Çünkü salona gitmek istemiyordum.Bunun nedeni de yakında spor salonu olmamasıydı.Evde yapmak zorunda gibiydim ve her yazımda dile getirdiğim gibi iradem oldukça zayıftır.Eğer başkası tarafından hazırlanmış bir spor programı bulamazsam bana o sporun pek faydalı olmayacağını biliyordum.

Peki ben ne yaptım? İnternet sitelerinde durmadan araştırmalar sonucunda en çok işe yarayacağını düşündüğüm iki program buldum.İnsanity ve P90x...Bu iki program sıradan programlar değil.Günlük 800-1000 kalori yaktıran gayet yorucu aynı zamanda kasları da gayet geliştirici iki program.Ama bu programlar arasında bazı farklılıklar var.Şimdi onları açıklayalım.





İnsanity ile başlayalım.Bu program çok yoğun bir kardiyo programı.Bu program 2 aylık bir program olup 1.ayı şöyle haftada 6 gün ve günde 45 dk.2.ayı ise yine haftada 6 gün ama artık günde 1 saat.Program 1-2 dklık setler ve 30 sn civarında aralardan oluşuyor. Yani 2 dklık bir set sonra 30 sn ara sonra bir daha set sonra bir daha ara şeklinde.Dediğim gibi bu programı uygularsanız 800-1000 kalorinizi yok etmeniz çok kolay.
Ancak bazı eksileri olduğu söylenebilir.Eğer vücudunuzda çok yağ fazlanız yoksa ve ben kaslarımı geliştirmek istiyorum derseniz bu program kasları biraz eritebiliyor her ne kadar dikkatli beslenseniz bile.

Bu programın videolarını youtube da biraz araştırabilirsiniz.Ardından beğenirseniz vereceğim linkten programın tamamı ekstra beslenme tavsiyelerini indirebilirsinz.(Dikkat boyutu biraz büyüktür 8 gb)
Link : http://bc.vc/lV7Q0g






















P90x'e gelirsek bu program biraz daha kilo fazlası az olanların ve kilo verirken aynı zamanda kaslarımda gelişsin diyorsanız hiç durmayın bu program sizin için yaratılmış.Bunun içeriği de hemen hemen insanity ile aynı sayılır.Yine bu spor programında da günlük 800-1000 kalorinize elveda demeniz lazım.

Bu programın videolarını youtube da biraz araştırabilirsiniz.Ardından beğenirseniz vereceğim linkten programın tamamı ekstra beslenme tavsiyelerini indirebilirsinz.(Dikkat boyutu biraz büyüktür 8 gb)
Link : http://bc.vc/uO8fvG




Peki ben ne öneriyorum? Ben zayıflamaya başlarken İnsanity ile başladım.Programı bitirdiğimde yani 2 ay sonunda 15 kilo verdim.Bahane bulan çok insan var "çok zor, çok yorucu,zamanım yeterli değil" bunlar gerçekten doğru olabilir ama bir 2 ay sabredip 10-20 kilo zayıflamak çok güzel değil mi?Ben 206 boy 155 kilo ile yaptım üstelik yaptığım alan odam küçük olduğu için kapı ağzı 3-4 metrekare bi alanda yaptım.Eğer gerçekten isterseniz imkansız hiçbir şey yoktur bunu unutmayın. Sonuç olarak benim önerim eğer kilo fazlanız çok ise(10+) ve " yeter artık bıktım bu kilolardan!kas yapmak şu an için 2. planda" diyorsanız İnsanity.Ama kilo fazlanız çok değilse ve birazda kas yapsam fena olmaz hani diyenlerdenseniz P90x diyorum.

Bu 2 spor programı spor salonuna gidemeyenler için veya gidebilenler için bile gerçekten çok güzel bir alternatif.Başka bir yazımda bu spor programlarına başlayacaklar için evde hazırlanabilecek pratik aynı zamanda benimde kullandığım bir recovery drink (spor sonrası yorgun kasları toparlayıcı enerji içeceği denilebilir.) paylaşacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder