30 Ocak 2015 Cuma

Besinler (Tüm Detaylarıyla)

Diyet Nasıl Olmalı? yazımda bazı besinlerin kabaca üzerinde durmuştuk şimdi daha fazla besini oldukça detaylı bir şekilde burada tek tek yazacağım.Bu yazacağım besinler köri kiona gibi çoğu Türk insanının nerdeyse adını bile bilmediği ama ne hikmetse hep böyle az bilinen besinlerin dayatıldığı diyet listeleri veren sitelerin veya televizyona çıkan doktorlarınki gibi olmayacak.Hepsi günlük hayatta kullandığımız besinler olacak.İnternete herhangi bir besini yazıp kaç kalori diye yazarsanız sayısal değerlerini bulursunuz ama ben sizlere bunları yorumlayıp yazacağım.Lafı fazla uzatmadan besinleri tanıtmaya başlayalım.



Yağsız Et : Et, çok fazla protein içerir ve proteinin emilimi vücutta geç tamamlanır.Mesela 100 g biftekte 30 g civarı protein vardır. Bu nedenle yağsız et tüketmek kalori yakımını arttırır. Proteinler, yağa ve karbonhidrata göre daha uzun süre tokluk hissi verirler. Haşlanarak veya ızgara olarak yenilebilir.


Balık: Kas oluşumunda balık en üst sıralardadır ve balıklar yağ yakım hızını arttıran yağ asidi içerir. Mesela somon balığının 100 gramlık bir porsiyonunda yaklaşık 25 gram protein bulunur. Ayrıca, balıkta diğer sağlıklı besin öğeleri de vardır.  Bir bütün olarak ele alındığında, ton balığı ya da somon gibi balıklar en iyi tercihler olacaktır.


Tavuk: Kas yapan bir diğer gıda da tavuktur.Yağsız 100 gramında yaklaşık 31 gram protein ve sadece 4 gram yağ içerir. Benim kilo vermek isteyen herkese önerimdir.


Süt ve Süt Ürünleri: Günde 1g kalsiyum tüketimi kilo verme oranını 2 kata kadar arttırmaktadır. Kalsiyumun, yağ hüclerinin hacimlerini azaltıcı etkisi olduğu da bilinmektedir. 


Yumurta: Kas yapıcı doğal protein kaynaklarından, hazırlanışı en hızlı ve kolay olanı yumurtadır. Her yumurtada yaklaşık 5-6 gram protein ile sadece 60 kalori vardır. Yumurtadaki protein en kolay kullanılabilir proteindir. 


Kurubaklagiller: Kuru fasulye, nohut, mercimek, barbunya gibi baklagiller, protein ve demir bakımından oldukça zengin besinlerdir. Etle kıyaslandığı zaman baklagillerin yağ miktarı daha az ve kan şekerini yükseltme eğrisi daha düşüktür.


Tarçın: Gün içerisinde tüketeceğiniz yarım çay kaşığı tarçın kan şekerinin düzenlenmesini sağlar böylece aşırı açlığın önüne geçer.Sütünüze ekleyebilirsiniz benim yaptığım bir yöntem öneriyorum.


Kurusoğan ve sarımsak İçeriğindeki antioksidanlar sayesinde bağışıklığı güçlendirir ve vücuda direnç verir.Sarımsağı özellikle kullanabildiğiniz her yemekte kullanın yağ oranı 0 dır ve vücut ısısını arttırıp metabolizmayı hızlandırır.Bu da yağ yakımını hızlandırır.Ayrıca yine sarımsak kanseri önler.

Acı Biber: İçerisindeki Kapsaisin adlı madde sayesinde acı biber, metabolizmayı hızlandırır. Günlük aynı kaloriyi alıp ama yemeklerine acı biber ilave edenlerin etmeyenlere göre daha hızlı kilo verdiği araştırılıp onaylanmıştır.


Yeşil Çay: Doğal yeşil çay, yağ yakımını hızlandırdığı özellikle de karın bölgesindeki yağlanmayı azaltır, bunlara ek kanseri engeller. Gün içerisinde 2 veya 3 bardak yeşil çayı tercihen limon sıkarak da içebilirsiniz.Neden? çünkü kalorisi ve yağ oranı 0 dır maalesef.(Tabi ki şekersizi.)


Genel olarak günlük hayatta kullandığımız çoğu besin bunlardan ibaret bu yazı tek seferlik değilde bir şeyi yedikten sonra "bu nasıldı ya" diye açıp bilgi alabileceğiniz bir yazı tarzı oldu.Elbette hepsini yiyin demiyorum elinizden geldiğince bunları kullanmaya özen gösterin bunların içinde sevmediğiniz besin olabilir ama her şeyin alternatifi olduğunu unutmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder